top of page

Nu sticker jag!

Huset är städat. Husvakten på plats. Djuren ombäddade i för mycket hö. Äggkläckare och bevattningssystem surrar. Kylsåpet är städat och täckbyxorna är packade. Nu är det dags för semester!

Våren är en härlig tid. Ett litet tag till, just den här veckan, kan jag ta helt ledigt. Det är nog enda veckan på hela året. Vintern är slitig med all snöskottning, djur som blir sjuka och bilar som krånglar. Hela hösten är ett paniskt springande mellan sådd, skörd, plock, jakt och samlande. Sommaren är jobb, ogräs, plantering och hagbygge. Då har jag inte ens kommit ihåg allt gräs som ska slås.

Så den här veckan, den är bara min. Jag ska belöna mig för att jag klarat vintern så bra, och för en så lyckad fastetid. Jag ligger i startgroparna när snön drar sig undan men fram till dess tänker jag bara ladda energi. Få nya minnen att tänka på när jag står med rumpan upp mot solen och händerna ner i jorden. Jag ska titta djupt i syskonbarnens ögon och berätta hur viktiga de är, utan ord.

Det är det viktigaste nu.

Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page