top of page

En fantastisk sommar?

Enligt bondepraktikan ska helgens dagar vara en spådom om vilket väder sommaren ska innehålla. Jag har ingen större tillit till bondepraktikan för tillfället. Men det är en annan historia. Dessutom känner jag att jag har fått en så fantastisk vår, och en så fin påsk, att det faktiskt inte spelar någon roll. Aldrig har jag väl kunnat plantera i så mycket lugn och ro och aldrig har jorden fallit så lätt mellan mina fingrar. Ändå finns det viss fukt där under. Hönsen känner den och vet att där finns maskarna. För att locka upp maskarna, hålla undan hönsen och höja den där fukten, så täcker jag mina bäddar med stallgödsel, gammalt gräs, löv och sjögräs. Dessutom har jag redan fått smaka på resultatet som smakar gudomligt.

Ärtorna växer däremot dåligt. Det är synd. Men kikärtorna har vuxit bra så jag har viss förhoppning om dem ändå. Kanske kan det komma några, trots att det egentligen är för kallt hos mig.

Kaninhägnen är klara och vilken dag som helst nu får kaninungarna komma ut. Det ska bli så spännande!

Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page